sewing & DIY

Een salopette voor de baby

Op de Facebookgroep ‘Naaien voor vriendinnen’ kom ik vaak erg leuke, inspirerende dingen tegen. Ook voor kinderen! Maar als ik dan op zoek ga naar de patroontjes stuit ik telkens op hetzelfde probleem: de kleinste maten zijn voor 1-2 jarigen. En daar zit je dan met je baby van 6 maanden. Dus het mag al eens gezegd worden:
 
Ik ben gefrustreerd!
En nog niet zo’n heel klein beetje dus…

 

Hetzelfde probleem had ik bij mijn laatste zoektocht. Ik had thuis een superleuk stofje liggen en ik wist exact wat ik er mee wilde maken! Mijn missie was dus duidelijk, maar ik raakte alleen maar nóg méér gefrustreerd. Ofwel was de kleinste maat te groot, ofwel was het toch niet helemaal wat ik zocht.

 

Op dat moment begon mijn nieuwe plan te broeden: ik zou het patroon zelf wel tekenen! De laatste keer dat ik deze gedachte had, draaide het uit op een echt fiasco, maar deze keer was ik vastberaden…


 

Ik heb een broekje genomen dat mijn dochtertje past, dit overgetekend en volledig aangepast. Eén van mijn vereisten was dit ik drukknopen wou hebben aan de binnenkant van de beentjes om het verschonen makkelijker te maken. Vervolgens heb ik zelf iets uitgetekend voor de bovenkant en ben dan op goed geluk beginnen naaien met een teststofje (zo slim ben ik ondertussen wel geworden 🙂 ).
En om eerlijk te zijn: ik heb niet veel meer moeten aanpassen. Hier en daar iets klein, maar ben wel onmiddellijk begonnen met het echte stofje. En ik ben blij met het resultaat!



 
Aan haar buikje en de binnenkant van de beentjes werkte ik het af met kamsnaps.

de bovenkant wordt gesloten met gewone knopen om nog een leuk extra accent te hebben.


Mijn evaluatie: ik ben écht tevreden met het resultaat en ga dit patroontje zeker nog eens gebruiken. Maar misschien pas ik de breedte van het bovenstukje nog wat aan, want hoewel dit niet echt duidelijk is op de foto, is dit toch een beetje te los/breed.


Een gedachte over “Een salopette voor de baby

Geef een reactie

