sewing & DIY

Welcome to the world…

Afgelopen maandag kwam er een nieuwe meid op de wereld. En niet zomaar de eerste de beste, want mijn Meneertje M. werd trotse peter. Welkom prachtige meid!
Iedereen heeft lang uitgekeken naar de komst van dit wondertje en om de tijd een beetje sneller te laten gaan, heb ik mij gestort op een uitgebreid geboortepakket.

Eerst en vooral… Naar mijn menig het perfecte geboortecadeau, ééntje dat in elk pakket zou moeten zitten… Het pamperzakje. Meestal is het een zakje dat je in tweeën kan vouwen, met aan één kant de pampers en aan de andere kant vochtige doekjes. Ik heb er vorig jaar voor mezelf ook zo ééntje gemaakt. Maar naar mijn gevoel kon dat ontwerp toch beter.
eigen ontwerp
gelamineerd Soft Cactus stofje & effen stofje, beiden gekocht op het Stoffenspektakel
Kamsnap: Kleur per meter
 
Iets dat er op het laatste moment nog snel bij kwam… Omkeerbare wantjes met aan de ene kant een licht katoentje, aan de andere kant wafelstof.

Engelstalige uitleg van hoe je deze maakt vind je hier
De wafelstof werd gekocht bij de Kapelse stoffenverkoop, het katoentje was een overschotje
Het volgende op de lijst was ook naar eigen ontwerp.
eigen ontwerp
Licht katoenen stofje, afkomstig van het Stoffenspektakel
 
Grote waarde zit soms in de kleinste dingen. En zo werd deze een echte ‘winner’.

eigen ontwerp
stofrestje
clip: Kleur per meter
Vogeltje: Fashion Design Products
 
Slabben kunnen er nooit genoeg zijn!

Het gratis patroon vind je hier terug
Aan de achterzijde werd dezelfde wafelstof als de wantjes gebruikt, de katoentjes aan de voorkant waren overschotjes
Biais lint: Veritas
 
Een kleine meid hoort als een echte prinses gekleed te gaan…

Patroon: Mollie jurkje, LMV Ed. 4 – 2015
Het stofje kocht ik tweedehands
 
En ik deed er nog een 2e jurk bovenop.

Eveneens een gratis patroon, hier terug te vinden
Stofje komt van het Stoffenspektakel
Kamsnaps: Kleur per meter
Als laatste kledingstuk maakte ik een kruippakje.

Patroon: gratis patroon Sam, klik hier
Stof: Stoffenspektakel
Kamsnaps: Kleur per meter
 
En als laatste maakte ik een verkleinkussen voor het kinderzitje.

eigen patroon
De stof kwam eveneens van het Stoffenspektakel
Een gedachte over “Welcome to the world…

  1. amaai zo een mooi paketje, als er hier een volgend babytje in de familie is dan ga ik ook iets groter het maken mijn paket of als meter/peter in geval van t ventje dan ga ik natuurlijk extra mijn best doen 😉

    Like

Geef een reactie

