sewing & DIY

Compagnie M. X3

De Belgische naaiwereld werd de afgelopen weken op z’n kop gezet door de naaiwedstrijd die Compagnie M. organiseerde. Niet verwonderlijk, als je kijkt naar de mooie prijzen die er te winnen vielen. (Wil je me helpen om één van de prijzen te winnen? Kijk dan onderaan deze post!)
 
De wedstrijd werd opgedeeld in 3 categorieën en voor elke categorie stuurde ik één inzending in.

Mijn
Plain & Simple inzending werd een Mara blouse die ik een tijdje geleden reeds naaide. De blouse kreeg in deze post een kleine vermelding, maar voor de wedstrijd maakte ik extra foto’s.
Als tweede inzending stuurde ik een Mara jas in, in de Pattern Hack categorie. Ik gebruikte wederom het patroon van de Mara blouse, opende het volledige voorpand en voegde een plooi aan de achterzijde toe.
Net op de valreep naaide ik nog een Mix & Match Mara-Lotta jurkje. Het rokgedeelte is afkomstig van het Lotta patroon. En hoewel er vaak gekozen wordt voor de diagonale zakjes (voor mij meest typerend aan dit patroon), liet ik deze bewust achterwege en koos ik voor de zakjes in de zijnaad. Het bovenste deel van de jurk werd een mix van de Mara blouse met de neklijn van de Lotta.
Maar de grootste uitdaging was het nemen van de foto’s. Tja, die 1,5-jarigen willen nu eenmaal niet altijd vrolijk poseren…

En nu is het aan jullie, want… 20% van de punten wordt bepaald door publieke stemming (oh god, wat haat ik dat systeem…). Dus als jullie vinden dat mijn creatie(s) een prijs verdien(t)(en), klik dan door naar de juiste pagina(‘s) en klik op het hartje dat je op die pagina terug vindt.
Dank, dank, dank bij voorbaat! X ❤ X
Voor de Mara blouse, klik hier.
Voor de Mara jas, klik hier.
Voor de Mara-Lotta jurk, klik hier.
Geef een reactie

