sewing & DIY

Kick off Bloggers For Life.

(English version below)

bloggers-for-lifeStudio Brussel’s Music for life schiet stilletjes aan uit de startblokken en net zoals vorig jaar, zetten de dames achter de blogs Khadetjes en Liezewiezewoes een heuse actie op poten onder de naam ‘Bloggers for Life’. Enerzijds een veiling om geld in te zamelen voor een voorlopig geheim goed doel, anderzijds wordt er genaaid om de kindjes op de afdeling kinderoncologie van het UZ Gent op te vrolijken.

Of het te wijten valt aan mijn postnatale hormonen of niet, dat laatste kan ik niet zomaar aan mij voorbij laten gaan. Mijn hart bloedt bij de gedachten dat mijn dochtertjes op die afdeling zouden kunnen liggen. Dus ben ik op zoek gegaan tussen mijn restjes om te helpen bij project #1: knuffeldoekjes. Alles draait rond zachtheid, dus nam ik een restje extreme zachtheid en zocht ik enkele vrolijke katoentjes uit om te combineren – het doelpubliek blijven tenslotte de kindjes!

knuffeldoekjes_2 BFL_2

diverse afwerkingen mogelijk
diverse afwerkingen mogelijk

Wil jij ook graag je schouders onder dit topinitiatief zetten? HIER vind je het patroontje + tutorial om de knuffeldoekjes te maken.
PS: ze zijn beginnersproof!

Each year, the Belgian radio station Studio Brussel is organizing ‘Music for Life’, a campaign in which money is raised for different charities. Two crazy Belgian sewing bloggers (you can find their blog HERE and HERE) are organizing ‘Bloggers for Life’. On one hand they are raising money by organizing a lottery with garments sewn by different bloggers. On the other hand they are trying to find as many people as possible to sew for children who unfortunately spent their days in a pediatric oncology department. Their will be four, but first thing to sew is a cuddle blanket. I looked for the softest fabric I had, cut as many as possible out and combined them with colorful cotton leftovers.

2 gedachten over “Kick off Bloggers For Life.

Geef een reactie

