sewing & DIY

“prikke prik broek”.

(English version below)

Er zijn zo van die patroontjes die ik MOET hebben. Gek genoeg zijn het meestal net die patroontjes die lange tijd ongeroerd op mijn boekenplank blijven liggen. Het Jacob patroontje van Zonen 09 behoorde daar ook bij. Want eerlijk is eerlijk, een broek zet je niet op 1-2-3 in elkaar.Jacob
Een tijdje geleden haalde ik het dan toch vanonder het stof. Er werd getekend, geknipt en genaaid. En ja, ik heb er veel tijd en moeite in gestoken! Dus ik was blij dat het eindresultaat er toch ‘behoorlijk’ uit zag.

Pasbeurt nummer 1 verliep als volgt: “Fenne, mama heeft een nieuwe broek gemaakt voor jou. Wil je eens passen?” “Nee!” (Wel ja, u kent het wel… Ik ben twee en ik zeg nee…)
Na wat aandringen heeft ze de broek dan toch aangetrokken. 1 minuut later – echt waar! 1 minuut – “Mama, broek is beetje prikke prik hé. Uitdoen!”
Daar sta je dan…

liningIk ben behoorlijk koppig. Het had me tijd en moeite gekost, dus het kind moest en zou de broek langer dan 1 minuut dragen! Met wat gefoefel heb ik er snel-snel een katoentje in genaaid. Prikke prik opgelost.

Jacob

Ik heb nog 1 onopgelost probleem: de valse gulp blijft een beetje openstaan. Het lijkt alsof het aan de heupen net iets te smal is, hoewel haar maten volgens de matentabel pérfect zijn en de broek wel mooi past. Hebben jullie dit probleem ook al gehad en hoe vermijd ik dit de volgende keer?

Jacob Jacob

The Jacob pattern of Zonen 09 is one of those patterns that I NEEDED to have. Unfortunately these are the ones that always end up on my shelf. It’s just that trousers are not quickly sewn. 
But finally I made one and it took some time and effort, but I was quite pleased with the end result. My daughter needed some encouragement (the terrible two period, you know), but she did put on the trousers. Literally after 1 minute she said “Mommy, the trousers sting a bit, I want to take it off!” Ahum, seriously!!??
So to not have all my time and energy wasted, I’ve sewn in a cotton fabric as lining to get rid of the stingy part. But now I have the problem that it looks like the false zipper area gapes. If anyone of you faced this problem as well and knows how to solve it, let me know and I will be thankful.

Een gedachte over ““prikke prik broek”.

Geef een reactie

