sewing & DIY

De verzorgingstas.

(English version below)

Mijn verzorgingstas bleek soms niet groot genoeg te zijn. Dus wou ik mezelf verwennen met een nieuwe. Maar de exemplaren uit de winkel waren ofwel óók te klein, niet wat ik zocht of gewoon belachelijk duur. En thuis lag er in mijn kast een stofje met de perfecte print. Dus kocht ik nog nepleer, versteviging en wat fournituren bij. Ik tekende uit wat ik in m’n hoofd had en begon te naaien. Het klinkt simpel, maar ik ondervond toch enkele problemen. Vooral de stevigheid bleek een hindernis te zijn en zelfs na extra versteviging is er nog steeds een verzakkingsprobleem aan het stuk waar de rits zit. Vooraan voorzag ik de tas van 2 zakjes die sluiten met een magneetje. Binnenin zitten er aan de ene kant 3 zakjes met magneetsluitingen, de andere kant heeft 1 zak over de volledige breedte zonder sluiting. Er zijn handvatten om te tas te dragen – net ietsiepietsie te lang – maar ik voorzag ook een afneembare en naar wens verstelbare band zodat de tas aan de buggy kan gehangen worden. Er werd nepleer, katoen en canvas gebruikt en verstevigd met vlieseline h630, dampkapfilter en zelfs een stuk placemat.

verzorgingstas verzorgingstas

De tas is groter uitgevallen dan ik in gedachte had, dus niet echt geschikt voor alledaags gebruik. Ondertussen bleek het wel de perfecte speeltas op vakantie en ook een geschikte logeertas. Een stemmetje in mij zegt dat hij nog vaak gebruikt zal worden. Oef…

verzorgingstas verzorgingstas

My nursery bag often proved to be too small and the ones in the shop turned out to be either too small as well, not my style or just ridiculously expensive. In my drawer I had the perfect fabric waiting, so I bought extra fabric and other haberdashery, sat down to rethink what I wanted and started sewing. It sounds easier than it was, in particular the firmness was an obstacle. At the zipper part it still sags a bit.

In front there’s two pockets with a magnetic closure. One side on the inside is divided in three parts, closing with magnets as well, the other side has one bigger pocket. I’ve added normal handles, but also a detachable strap to easily hang my bag on the stroller.

In the end the bag turned out a bit bigger than I had in mind, so not usable on a daily basis. But it already turned out handy as holiday bag or for a sleep over. I think this one will be often used. Yay!

Een gedachte over “De verzorgingstas.

Geef een reactie

