sewing & DIY

Bloggers for Life toiletgerief.


(English version below)

Ik loop een beetje achter met het naaien voor de Bloggers For Life actie. Thuis is het druk – ja, dat klinkt een beetje belachelijk zolang ik full time thuis ben, maar het is nu eenmaal de waarheid – en het naaien verliep niet echt van een leien dakje.

Maar om te beginnen bij het begin: bij het tweede naaiproject van Bloggers for Life staat toiletgerief centraal. In mijn voorraad vond ik 5 bruikbare ritsen en het lukte me ook 5x het patroon uit te knippen uit een overschotje vlieseline h630 (nu ja, 1 zijde werd h640). Het werden dus 5 toiletzakjes gemaakt. Ik zocht naar stugge stofjes, omdat ik dacht dat die ideaal zouden zijn. Moest ik op voorhand geweten hebben dat ik 4 (!) naalden zou breken, had ik mijn mening misschien herzien.

Bij het eerste zakje liep van alles mis – het ziet er dus een beetje anders uit -, ik brak 4 naalden en de afwerking is maar zo-zo. Maar voor het goeie doel doen we alles, toch?
Hebben jullie ook nog een rits en wat stof te veel? Ga dan zeker zelf aan de slag! Het patroon vind je HIER en – zonder tegenslagen – steekt dit toiletzakje op 1-2-3 in elkaar.

Here you could read that I am participating in a sew-along for charity. I am a bit behind, but the second project to sew is a toiletry bag. With the first one some things went wrong – so it looks a bit different -, I broke 4 (!) needles and the details could look a bit better. But I managed to finish 5 and I hope they will beย useful.

3 gedachten over “Bloggers for Life toiletgerief.

Geef een reactie

