sewing & DIY

Herfstcollectie Petite Stitchery.

(English version below)

Onlangs stelde ik me kandidaat om enkele patronen te testen. Ik moet toegeven dat het stiekem een grote wens was die in vervulling ging toen bleek dat ik geselecteerd werd! Jippie!! Hoe mijn allereerste ervaring als tester verliep lezen jullie binnenkort. Vandaag presenteer ik 2 designs uit de herfstcollectie van Petite Stitchery. Petite Stitchery is een nieuwe vennootschap opgericht door 3 getalenteerde patroonontwerpsters die hun eerste collectie voorstellen. Ik testte 2 patronen: de Fawn leggings en Sapphire Layering top.

Bij de Fawn leggings kan je kiezen voor een simpele legging, maar je kan ook opteren om een extra ‘Tuxedo stripe’ aan de zijkant toe te voegen. Een simpel extraatje, maar het geeft een bijzonder leuk effect.

Met de Sapphire Layering top kan je eindeloos variΓ«ren. De meest basic vorm geeft je een patroon voor een simpele t-shirt. Je kan kiezen voor korte, halflange of lange mouwen. En als extra kan je kiezen voor een rimpelmouw of mouw ruches. Mijn dochter heeft veel jurkjes met korte mouwen en ik worstelde met het eeuwige probleem dat ik nooit een bijpassende longsleeve vond. De Sapphire heeft dit probleem alvast opgelost.

De twee patronen die ik testte zijn echte basics. Maar de herfstcollectie van Petite Stitchery heeft ook veel ander leuks te bieden. Gaande van een jurk tot een peplum top, maar ook een rok, trui, … Beiden patronen zijn te verkrijgen in maten new born tot 2 jaar of 2 jaar tot 12 jaar. Ontdek alles op deze website.

Β Fawn_Sapphire Fawn_Sapphire

Recently I applied as candidate to be tester of some sewing patterns. A bit unexpected, but with great joy I was selected. Woohoo! I will tell all about my first experience soon, but today I am presenting 2 patterns from Petite Stitchery. It is a new pattern design company founded by 3 talented designers. They are presenting their first fall collection and from that I tested the Fawn legging and Sapphire Layering Top patterns.

With the Fawn legging pattern you have the choice to make a basic legging, but you also have the option to add a ‘Tuxedo stripe’. It makes it just a little more special.

The Sapphire Layering Top pattern gives you the choice of endless combinations. The most basic form is a simple shirt pattern with the option of short, middle or long sleeves. But you can also opt for a flutter sleeve or ruffles. This pattern solved my endless problem of not finding a matching long sleeve for my girls short-sleeved dresses. Just love it!

The two tested patterns are indispensable basics, but the fall collection provides many more beautiful things. There’s a dress, skirt, romper, etc. Sizes available are NB to 2T or 2T to 12. Now go and check out their website!

3 gedachten over “Herfstcollectie Petite Stitchery.

  1. Pingback: Seams Normal

Geef een reactie

