family & life·sewing & DIY

Naar school.

(English version below)

1 september staat gekend als ‘de eerste schooldag’. Maar voor ons was 7 november 2016 de allereerste schooldag van ons eerste kind. En da’s toch speciaal!

Ik werd altijd een beetje ambetant als mensen Facebook spammen met foto’s van ‘een eerste keer op het potje’ of ‘de eerste schooldag’ of ‘de eerste keer patatjes’. Maar echt… Nu ik zelf moeder ben heb ik daar begrip voor gekregen!Β Objectief gezien is er inderdaad ook niks speciaals aan al die gebeurtenissen, want het overkomt miljoenen kinderen. Maar toegegeven, het is toch allemaal speciaal als om het je eigen kind gaat! En hoewel ik mezelf zo af en toe moet bedwingen, probeer ik zo’n dingen dus bewust niet te posten. Behalve hier… πŸ™‚

HIER kon je al lezen dat er afscheid werd genomen van de opvang. Maar nu was de grote dag dus echt aangebroken. Mijn kleine meisje loslaten op de grote wereld voelt als een afsluiting van haar eerste levensdeel. Big thing, toch?! Maar na een helse week – het kind gedroeg zich als een varken – viel het wegbrengen me toch minder zwaar dan gedacht. Tot ik mij omdraaide voor een laatste blik – ik heb al lang spijt dat ik dat gedaan heb! – en zag dat ze ons nakeek met haar kleine puppy-oogjes, brak mijn hart in miljoenen stukjes. Maar toen we haar vanmorgen – dag 2 – wakker maakte en ze te horen kreeg dat ze opnieuw met de kindjes mocht gaan spelen, veerde ze vrolijk op van haar bedje.

1e schooldag 1e schooldag

Ik wou haar in stijl naar school laten gaan op haar eerste dag, dus naaide ik vorige maand al haar nieuwe outfit. Ik koos wederom voor het Tinny patroon van Straight Grain en voegde er zakjes aan toe. Ik gebruikte een stofje van Timeless Treasures dat ik vorig jaar vaak voorbij zag komen, maar tot mijn grote spijt toen niet kocht. Gelukkig was het nu opnieuw verkrijgbaar. Het kostte me wat tijd om het motief aan de achterkant te laten doorlopen, maar ik ben erg tevreden over het resultaat!

Β 

The 7th of November 2016 was the very first day of school for our first daughter. And that’s something special!
I was always a bit annoyed with people spamming Facebook with pictures of ‘the first potty wee’ or ‘first day at school’ or ‘first vegetables’.Β And although these things happen to a billion of children worldwide, when it comes to your own it Γ­s special. So I try not to spam fb with it, but I can do here…
HERE you could already read about the goodbye of daycare. But now the true big day had come… It feels a bit like closure to a first part of her life. But after a difficult week – she was really misbehaving – the goodbye was less difficult than I was expecting. At least up to the moment I turned my head for a last time and saw her puppy-eyes staring. My heart broke in a billion pieces. But this morning – day 2 – she couldn’t wait for another day at school.
I sewed her outfit last month already and chose again for the Tinny pattern of Straight Grain, but added extra pockets. And luckily for me, this year again a great Timeless Treasure fabric was being sold. It took me some time to have a neat back view, but I’m quite pleased with the result.

Tinny_Timeless TreasuresΒ Tinny_Timeless Treasures

3 gedachten over “Naar school.

Geef een reactie

