sewing & DIY

Tante Lie.

Vorige week werd ik tante. Ik doop mezelf voorlopig tot ‘tante Lie’. Het zal een once-in-a-lifetime experience zijn, dus ik geniet nog een beetje na. We hebben het kind weliswaar nog maar 2 minuten van achter glas kunnen bewonderen (Ish woog een beetje te zwaar, waardoor hij een nachtje onder toezicht op neonatale werd gehouden), maar meer heeft een mens niet nodig om verliefd te worden op kleine wezentjes.

Omdat ik niet met lege handen in het ziekenhuis wilde toekomen, maakte ik ruime tijd op voorhand een kiind jumpsuit en een Oliver babybroekje, beiden gratis patroontjes en onmisbare basics voor een naaimama. Waar ik de stofjes kocht, ben ik ondertussen al vergeten.

Het toeval wil dat ik hier thuis een mini-monster heb dat ik nog net in maatje 62 kon persen. Of ze daar echt gelukkig mee was is een andere vraag, maar gevulde foto’s zijn toch leuker :-).

En omdat bij kamsnaps de stof soms wordt stuk getrokken, kocht ik op Aliexpress metalen drukknopen. Ik ben er nog niet van overtuigd dat het beter werkt, maar het oogt wel mooi.

1 uur voor we op babybezoek zouden vertrekken besliste ik om er nog een laatste extraatje bij te steken. Lang geleden tekende ik zelf een patroon uit voor een pamperzakje (inclusief tutorial trouwens…). Dat ‘het makkelijke pamperzakje’ z’n naam eer aan doet, bewees ik door het op een dik halfuur in elkaar te boksen. Dat de foto’s door tijdsdruk niet echt wauw zijn, moet je er maar even bij nemen.

3 gedachten over “Tante Lie.

    1. Ik had gelezen dat je niet dezelfde tang kon gebruiken, dus kocht ik een pakket waar een tang werd bijgeleverd. Heb mijn kamsnaptang niet geprobeerd, maar vrees idd dat het niet zou lukken… Het bevestigen ging erg moeizaam, maar de boorden zijn er biais-gewijs opgezet wat er voor zorgt dat het wel erg veel lagen zijn.

      Like

Geef een reactie

