family & life

Een TOPweekend.

Het voelt wat vreemd om het luidop uit te spreken, maar het leven met twee kleine kindjes begon z’n tol te eisen. Manlief en ik hebben een slaaptekort, raken daardoor moe en zijn sneller geïrriteerd. Meng daartussen nog wat tijdgebrek – echt waar, kunnen er misschien wat extra uren aan een dag worden toegevoegd? – en je krijgt het perfecte recept voor nood aan wat alone-time. Aan een recordtempo gaan mensen uit elkaar, jarenlange relaties worden plots stopgezet en gezinnen worden uit elkaar getrokken. Ja, dat maakt mij soms een beetje bang, want het is zo gemakkelijk om elkaar uit het oog te verliezen in dit drukke leven. Dus pleit ik ervoor om soms – heel efkes – lekker egoïstisch te zijn en de kindjes bij de grootouders te ‘dumpen’. Soms voel ik me dan veroordeeld en krijg ik scheve blikken, maar echt waar, die vinden dat allemaal wel leuk hoor, zo’n weekendje bij oma & opa!

Wij boekten een weekendje via Weekendesk en trokken naar Spa. Geen speciale reden voor de keuze, ik wou eigenlijk alleen maar eens in dat bronwater gaan zwemmen. We bezochten dus de Thermen. En ook dat is niet echt iets bijzonders, want het zwembad is daar niet megagroot. Maar het bezoekje aan de sauna en het stoombad heeft me zo’n deugd gedaan! Na al dat zweten voel ik me altijd zo ‘proper’ en voldaan. Bovendien hadden we geluk met het zonnige weer en zijn we tijdens een klein wandelingetje de mooie huizen van Spa gaan bewonderen.

Bij het terugrijden stopten we bij c-mine in Genk. Manlief wou graag de mijnen gaan bezoeken en bovendien had ik ontdekt dat er een expo loopt over Charles & Ray Eames. En laat ik nu toevallig grote fan zijn van hun meubels.

We gingen op expeditie en beklommen de 62m hoge toren. Ik was kapot en volledig buiten adem, maar het uitzicht is prachtig! Maar ook op de begane grond is het heerlijk vertoeven, die hoge torens geven toch een bijzondere sfeer…

Op zondag brachten we nog een bezoekje aan de Efteling. Een uitgesteld verjaardagsuitstapje voor de oudste die een week daarvoor 3 was geworden. Zo’n tripje is pure nostalgie voor mij, ik heb minstens even erg genoten van dat dagje. Het werd een perfect gezinsdagje: lekker weertje, ontspannen en ongedwongen genieten en de kindjes zijn ontzettend braaf geweest! Het was een TOPweekend dat ons weer de nodige energie gaf om er terug even tegenaan te gaan.

Geef een reactie

