sewing & DIY

Bunny Sienna.

(English version below)

Op mijn verlanglijstje: een jurk voor dochterlief in stretch stof, simpel – zodat het snel ineens zit, geen korte mouwen en gerimpelde rok.
Ik kwam uit bij de Sienna jurk van LMV (Editie jan-feb 2016).

Het stofje kocht ik op een stoffenmarkt voordat de jongste spruit er kwam. Oorspronkelijk eigenlijk bedoeld als jumpsuit voor haar, maar het bleef in de kast liggen. Ik zag enkele leuke zwart-wit jurkjes passeren en besliste dan maar om de konijntjes voor de oudste te gebruiken.

De wijd open rug in het originele patroon vind ik nog steeds een beetje gek op haar peuterleeftijd. Dus paste ik die een beetje aan, zodat er slechts een kleine opening is en veranderde de strik door een drukknopje.

Geen idee wat het exact is, maar ik ben niet helemaal wild van het resultaat. En hoewel we een klein dropje hebben, lijkt de jurk nu al aan de korte kant te zijn.
Maar met dit voorjaarse zomerweertje wel de ideale speeljurk!


On my sewing wish list I had a dress for my girl in stretch fabric, easy – to have it sewn fast, no short sleeves and a gathered skirt.
I ended up with the Sienna pattern from La Maison Victor.

Initially I bought the fabric to make a jumpsuit for my baby. But for some reason it was left in my cupboard. And after I saw some inspiring black & white dresses, I used it for this dress.

I’m not a huge fan of the wide open back of the original pattern. So I downsized the opening a bit and added a button closure instead of a bow.

No idea why, but I’m not very thrilled with the result. But with this very nice spring weather that we have at the moment it makes the perfect to dress to play!

Een gedachte over “Bunny Sienna.

Geef een reactie

