sewing & DIY

Michael Miller’s Flowertopia.

(English below)

Hebben jullie al eens gehoord over SewingPortfolios? Je kan het beschouwen als een online platform waar je een eigen portfolio van je naaiprojecten kan aanmaken. De oprichtster Candice probeert op die manier (hobby)naaisters in contact te brengen met bedrijven gaande van patroon ontwerpers tot stoffabrikanten. Op die manier kon ik bijvoorbeeld al deelnemen met enkele patroontests.

Eén van de professionele leden is Michael Miller. Enkele weken geleden won ik zo-even 13 yards stof (bijna 12 meter!!). Een volledige collectie die bovendien pas in mei in de winkelrekken komt te liggen. Er werd een serieus sprongetje in de lucht gemaakt toen ik m’n naam als winnaar zag verschijnen.

Maar ik won dus al de Flowertopia collectie die in mei wordt uitgebracht. Een echte zomercollectie met super frisse, vrolijke kleurtjes.
En over de kwaliteit van de stof kan ik alleen maar lovend zijn.
Het was liefde op het eerste zicht met één van de stofjes nog voor ik het effectief in handen had. En ik wist meteen dat ik daar een Lotta skirt van Compagnie M. voor mezelf mee wou maken. De matentabel gaf aan dat ik 1,2m stof nodig zou hebben. Slik! Ik had ‘maar’ 0,8m ter beschikking. Ik heb serieus moeten puzzelen, maar het is me gelukt. Ik versmalde het achterpand ietsiepietse en rimpelde dus minder dan voorzien. Maar geen kat die dat ziet. Toch!? En ik leg me er graag bij neer dat de print niet doorloopt op de achterzijde. (Beneden vinden jullie nog meer foto’s)

Voor m’n grote spring-in-‘t-veld had ik een Tinny jurk van Straight Grain op de planning gezet. Ik ben grote fan van het patroon, het is ontzettend veelzijdig. Hier kan je zien welke versies er al van onder m’n naaimachine rolden. Ik liet Fenne zelf het stofje kiezen en was duidelijk erg blij met het resultaat.

Om mijn vreugde met jullie te delen geef ik graag 4 yards (ongeveer 3,5m) van de Flowertopia collectie weg.
Wil je graag je kans wagen? Laat dan even een berichtje achter, maar zorg er wel voor dat je m’n blog volgt via Bloglovin’ of mail. Deelnemen kan tot en met donderdag.

PS: de verzending betaal ik graag voor jou als je binnen België woont.
Verzendkosten buiten België worden door de winnaar zelf betaald.

GIVE-AWAY

Have you already heard of SewingPortfolios? It’s a community founded by Candice who tries to connect (hobby)seamstresses with companies ranging from pattern designers to fabric manufacturers. It’s an online platform where you can create a portfolio with your own sewing projects. Likewise I already had the opportunity to participate in different pattern testings.

One of the business members is Michael Miller. A couple of weeks ago I won 13 yards of fabric, a complete collection that will only be released in May. I couldn’t believe my eyes when I saw my name popping up as a winner.

But as said I already won the Flowertopia collection. It’s a very joyful collection with vivid colors that just scream for summer! And above this the fabric is processed really smooth, the quality is just great.
Even before I received the fabric I fell in love with one of the prints. I immediately knew I would make a Lotta skirt – a pattern from Compagnie M. – for myself. The size chart mentioned that I needed 1,3 yards. Damn! I ‘only’ had 1 yard available. I had to puzzle all the pieces together, but I made it. I narrowed the back piece a bit, which makes it a bit less wrinkled. But nobody notices, right?

For my oldest daughter I made a Tinny dress from Straight Grain. I just love the pattern, it’s so versatile. Here you can check out which dresses I made before with this pattern. Fenne could choose which fabric from the collection she wanted me to use and she was so thrilled with the result.

16 gedachten over “Michael Miller’s Flowertopia.

  1. Wow, wat een mooie rok en jurk! Mooie kwaliteit stof. Heb me toevallig gister net online aangemeld bij sewingportfolios…. ben nog niet heel bedreven daarin. Moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt. Nemen bedrijven zelf contact op of schrijven ze een soort van contest uit?
    Maar je stofjes en kleding zien er super uit!
    Groetjes, Linda

    Like

    1. Dank je wel. Je moet vooral de facebookpagina (link krijg je via mail na bevestiging) in ’t oog houden en daar komen geregeld testoproepen op. Heel binnenkort start er ook een nieuwe fri-yaay voor het winnen van Michael Miller stofjes.

      Like

  2. Wauw wat tof zeg! Hele mooie creaties en die laarsjes onder het rokje zijn echt helemaal om jaloers op te zijn 😍. Ik waag graag een kansje vanuit Nederland.

    Like

  3. Wat mooi! Leuke, frivole stofjes, maar ook de kledingstukken die je ervan maakte! En sewingportfolios moet ik zeker onthouden, altijd leuk om zoiets te winnen en het is tegelijk ook wel een uitdaging! Ik wacht mijn kans al eerst eens in jouw give away 😉

    Like

  4. Bestaan engelen dan toch?….wie anders wil zo’n prachtige stofjes uitdelen?
    Ik doe graag mee aan deze give away, en ondertussen droom ik al hoe mijn kleindochtertje straalt in zulke mooie jurkjes 💚

    Liked by 1 persoon

  5. Jouw rok is prachtig!
    Ik gebruikte de Lotta alleen nog maar voor mij dochter, maar misschien moet ik daar toch eens verandering in brengen.
    Ik doe uiteraard graag mee aan de give-away en ga je dadelijk aan mijn bloglovin’ lijst toevoegen 🙂

    Like

Geef een reactie

