Geen categorie·sewing & DIY

Oh deer.

(English below)

Ik haalde weer een oude bekende uit de kast.
’t Is te zeggen… Ik printte opnieuw uit, want kleine mevrouwtjes worden snel groot en dus had ik een maatje groter nodig.

Uit een digitale tricot en het deer story paneel van B*Inspired by Poppy maakte ik 2 kiind jumpsuits. Beide stofjes kocht ik bij Allinvent in Kapellen.

De hals en beentjes werkte ik deze keer anders af. De boordstof zette ik er niet biais-gewijs op, maar ik tekende naadwaarde bij aan de panden en naaide de boordjes er als échte boordjes aan. Hopelijk een beetje duidelijk? De hals sluit zo veel mooier aan en de drukknopen zijn makkelijker te installeren. Wat meteen ook een nadeel is, want die plek is ineens een stuk fragieler. Hopelijk scheuren die knopen niet door de stof.


I took a golden oldie.
Or better said: I reprinted it in a bigger size, because those small babies grow fast.

From a digital knit fabric and the deer story panel of B*Inspired by Poppy I made 2 kiind jumpsuits.

I finished the neckline and legs a bit different than the tutorial says. I added seam allowance and attached them as a real collar instead of attaching it bias-wise. Likewise the neckline looks neater en the snaps attach easier. Which is also a disadvantage, because that spot becomes more fragile.

2 gedachten over “Oh deer.

Geef een reactie

