Geen categorie·sewing & DIY

Party dresses.

(Scroll down for English)

De laatste tijd rollen er verdacht veel jurken vanonder m’n machien.
Niks abnormaal met 3 vrouwmensen in huis en de aanstormende zomer.

Deze keer naaide ik de outfits van de meisjes voor het communiefeest van een nichtje.
Voor Fenne haalde ik opnieuw de Tinny jurk van Straight Grain boven. Ik combineerde het mouwloze lijfje met een rimpelrok. Het lukt me ondertussen een Tinny op een uurtje in elkaar te zetten zonder handleiding. Oefening baart kunst :-).

Ik gebruikte een Michael Miller stofje dat ik kocht in de Stoffenstraat. Een gekoesterd stofje dat al even in de kast lag. Maar mijn enthousiasme verdween al snel toen ik merkte dat er niet genoeg stof was om de print over de volledige rok te laten lopen. En zo komt het dus dat de print enkel vooraan te zien is. Een geluk bij een ongeluk, want ik vind het resultaat echt geslaagd! De jurk oogt simpel. Just what I like!

Voor Suzie maakte ik een Grace jurk, een gratis patroontje van Emma & Mona. Omdat ik niet zo’n geweldig grote fan ben van de kapmouwen ging ik ook hier voor een mouwloze versie. Ik gebruikte een Timeless Treasures stofje dat al zeker 2 jaar in de kast lag. Ik was er meteen verzot op, maar wist nooit goed wat er mee te maken. Tot nu dus…


Lately a lot of dresses arise from under my sewing machine.
Nothing weird with 3 women in the house en the upcoming summer.

This time I sewed some outfits to go to the communion of my god-daughter.
For Fenne I again sewed a Tinny dress of Straight Grain. I combined the sleeveless bodice with a gathered skirt. I used a Michael Miller fabric that was already in my closet for some time. My enthusiasm faded quickly when I noticed I didn’t have enough fabric to have the print all over the skirt. But it turned out really nice. Having the print only in the front makes the dress look simple and that just what I like!

For Suzie I made a Grace dress, a free pattern of Emma & Mona. Here as well I chose a sleeveless version. I used a Timeless Treasures fabric that was at least for 2 years in my closet. I immediately loved it, but never knew what to make out of it.

Een gedachte over “Party dresses.

Geef een reactie

