Geen categorie·sewing & DIY

A Raglan dress.

(For English scroll down)

Er werd nog een exemplaar aan de jurkjeskast van Fenne toegevoegd.
Je herkent het patroon misschien niet direct, maar ik gebruikte het al eerder.
Voor het bovenstuk gebruikte ik het Raglan Party dress patroontje van Call Ajaire. Ik had de eer om het patroon te testen. En niet zomaar… Het was mijn eigenste testprimeur!
Het zag er toen misschien wat gek uit op een babylijfje – zeker aangezien het patroon bij mijn versie nog niet op punt stond – maar het is zó’n uniek & mooi patroon.

Het bovenstuk schittert door eenvoud. De v-hals op de rug geeft een uniek detail en door de schouderstukken springen de v’s nog eens extra in het oog.

De hoeveelheid plooien bij het originele patroon vond ik er net wat over voor een alledaagse jurk, dus naaide ik er een simpele rimpelrok aan. Een lange strook stof rimpelen, vastzetten aan het bovenstuk en klaar is kees. Ik twijfelde even aan de combi bovenstuk – rimpelrok, maar de rok poft mooi als ze de jurk draagt.

De stof die ik gebruikte is van Camelot Design Studio en werd wederom gekocht bij de Stoffenstraat.
Foto’s werden genomen tijdens een wandelingetje. En daar hoort ook al eens een familieselfie bij <3.


Again another one was added to the dresses cupboard of Fenne.
You might not recognize the pattern immediately, but I did use it before.
For the bodice I used the Raglan Party dress pattern of Call Ajaire. Before it got released I had the honor to be part of the testing group.
Back then it might have looked a bit strange on that baby body, but it’s such a unique and pretty dress!

The simplicity of the bodice makes it shine. The v-shaped neckline gives the back a beautiful detail and due to the shoulder pieces the v’s are marked even more.

Because I thought the amount of pleats were just a bit too much for an everyday dress, I sewed a simple gathered skirt. Initially I was a bit doubtful about the combination, but I like the puffiness of the skirt when she’s wearing it.

What do you think of my hacked Raglan Party dress?

3 gedachten over “A Raglan dress.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.