Geen categorie·sewing & DIY

Het eerste schooljaar. Bedankt Juf Jepke!

Het voelt aan alsof het gisteren was dat we ons prutske voor het eerst tot aan de schoolpoort brachten. Maar de kalender wijst vandaag 30 juni aan. En daarmee zit het eerste schooljaar er al op!

Wij hebben Fenne het afgelopen jaar zien groeien van kleine peuter naar quasi onhandelbare kleuter naar fantastische meid die verdomd goed weet wat ze wil – of niet wil. Het was een wilde rollercoaster met ups & downs die aan topsnelheid voorbij geraasd is. Het was heftig, maar leerrijk en mijn grote meid laat me dagelijks versteld staan over hoe ze veranderd en gegroeid is.

Dat ze ontzettend veel heeft bijgeleerd hebben wij te danken aan haar fantastische juf! Daarom… Een klein bedankje.
Ik maakte een pennenzak en een zakje voor een (zonne)bril.

Voor de pennenzak gebruikte ik het patroontje van Peggy Sew, een gratis patroon dat in 5 maten beschikbaar is. Voor de buitenstof kocht ik een specialleke. Ik gebruikte krijtstof dat ik kocht bij Hoofs Stoffen. Het naait best makkelijk, maar is vrij stijf (hou er dus rekening mee dat je keeropening groot genoeg blijft!).

Het zakje voor de bril werd gemaakt met het eveneens gratis patroon van thread riding hood. Supersimpel in elkaar te zetten met de duidelijke tutorial. Maar naar mijn mening valt het net een tikkeltje te klein uit… Ik gebruikte voor het eerst kurkleer. Ik kocht het bij een groepsaankoop en het ligt al erg lang in m’n kast, maar durfde er niet goed in te knippen. Typisch voor mij dat ik eerst een verkeerd patroondeel uitknipte en dat dus in de vuilbak kan kieperen. Voor de binnenkant nam ik een overschotje dat ik gebruikte bij het gepimpte Ikea keukentje.

Juf Jepke, bedankt voor het geweldige jaar dat je Fenne hebt geschonken!
Jij hebt haar een mooie start gegeven van haar schoolcarrière.


It feels like yesterday that we took our little monkey for the first time to school. But the calender today indicates the last day of school.

In the past year we have seen our little toddler grow into an amazing girl who knows very well what she wants – or doesn’t want. As she had a very difficult period in which she was quite unmanageable, the past year felt like a rollercoaster with ups and downs. But we have learned a lot and I am amazed every single day of how she has changed and grown.

We owe it to one single person that she has learned a lot during the past year and that’s her wonderful teacher. To thank her I have sewn her a pencil and (sun)glass case.

For both I used free patterns. The pencil case is one of Peggy Sew, the sunglass case is a pattern of thread riding hood. Both are quick & easy sewings. For the first I used a chalk fabric, for the second cork leather. It was the first time I was using these fabrics and I was surprised by the ease of sewing. For the linings I used leftover scraps, the one for the sunglass was a leftover from the Ikea kitchen hack.

A big thanks goes to Fenne’s teacher! She has given her the greatest start for herschool career.

Geef een reactie

