family & life·sewing & DIY

Hoera voor Suzie.

(For English scroll down)

Deze week werd Suzie 1.
We mixten dat hoogtepunt met haar doopsel en kregen zo het perfecte recept voor een feestje!

Geïnspireerd door haar uitnodigingen ging ik zelf aan de slag en maakte er deze versie van.

We gingen er een beetje vanuit dat het eind juli prachtig zomerweer zou zijn. Dus planden we een heus bbq-feest met zomers verfrissende – zelfgemaakte – drankjes en een heerlijke ijstaart. De weergoden daagden ons uit met enkele regenbuien tussendoor, maar iedereen bleef – min of meer toch – droog in onze last-minute tent. Om het hele gebeuren wat op te vrolijken kocht ik versiering bij AliExpress en Studio Lala. En ik hing een tijdlijn op met foto’s van het afgelopen jaar.

Tenslotte mocht een feestoutfit niet ontbreken. Ik heb wel 1000x getwijfeld over welke stof en welk patroon ik zou gebruiken. Uiteindelijk koos ik voor een double gauze stofje die ik kocht bij Pieke Wieke. Een fluweelzachte stof die heel gemakkelijk verwerkt, maar wel wat geduld vraagt om mooi recht te knippen.

Ik haalde nog eens het gratis patroontje van het Grace jurkje boven, maar liet de knoopjes weg en zette er een blinde rits in. De voering van het bovenstuk werd ook weggelaten en de mouwen en nek werden afgewerkt met biaislint. Als laatste verbreedde ik het rokdeel om meer volume aan de jurk te geven.

Om haar outfit een final touch te geven, naaide ik er nog een haarbandje bij. Daarvoor gebruikte ik een patroon van Coral + co. Het was even zoeken naar de juiste afmeting omdat ik geen stretchstof gebruikte, maar met het laatste stukje stof paste het perfect.

Lieve Suzie, gelukkige verjaardag topmeid!


Last Sunday was B-day.
We celebrated Suzie’s Baptism and first Birthday.

Inspired by her invitations, I made my own version. (It says: Party like an animal)

At the end of July we were expecting to have sunny weather, so we organized a bbq party with handmade fruit drinks and delicious icecake. It turned out that it would be a rainy day, so we rented a party tent. To cheer the party up, I ordered some decoration and put up a timeline with pictures of the past year.

A proper outfit could not be lacking. I rethought fabric and a pattern over and over again and eventually chose a super soft double gauze fabric. I again used the free Grace dress, but skipped the buttoned back and put an invisible zipper instead. I also left out the lining and finished the shoulders and neckline with biais binding. And at last I made the skirt wider to add more volume to the dress.

To give her outfit a final touch I used the pattern of Coral + co to sew a knot headband. A couple of trials were needed before I found the good measurements for the non-stretchy fabric.

My dear Suzie, you are such a darling! Thank you for the amazing year. We wish you a very happy birthday! X

2 gedachten over “Hoera voor Suzie.

Geef een reactie

