Geen categorie·sewing & DIY

Voor Amy.

(For English scroll down)

Ik ben vergeten wanneer exact, maar de échte naaimicrobe moet me ergens hebben gebeten na de geboorte van de oudste dochter. ’t Zal dus allicht niet verwonderen als ik je vertel dat ik het fijn vind om voor kleine mensjes te naaien. En het wordt extra speciaal als je dat kan doen voor het aankomend petekind van je man. Speciaal voor Amy maakte ik een geboortepakketje.

’t Wordt een traditie om een pamperzakje te maken. Ik krijg steeds een erg dankbare glimlach en uit ervaring weet ik dat het zo ontzettend handig is. Lang geleden tekende ik er zelf eentje uit en zwierde dat mét tutorial gratis op de blog. Klik even HIER en je kan er zelf eentje maken.

Nog zo’n klassieker is het kruippakje van Kiind. En hoewel ik het ondertussen blindelings ineen kan steken, maakte ik toch een klein foutje. Gelukkig was het foutje makkelijk op te lossen en niemand die het ziet. Of jij misschien wel? Het stofje dat ik gebruikte is zoooo hip. Met flamingo’s scoor je sowieso!

Uit een restje van de flamingostof maakte ik nog een Oliver broekje (een gratis patroon van Emma & Mona).

Maar mijn persoonlijke favoriet uit het pakketje is dit jasje. Het patroon vond ik in de eerste editie van B*inspired. Er is een jongens- en meisjesversie, maar het is vooral de puntmuts die ik zo leuk vind! En het stofje… I just love it. Misschien wordt er nog wel een stukje bij gekocht voor één van m’n eigen meisjes.

Omdat ik er een specialleke bij wou steken maakte ik nog een slaapzak. Daarvooor gebruikte ik het Ava patroon van Straight Grain dat ooit in La Maison Victor (Editie 2 – 2015) stond. Ik kocht daarvoor een soort tetradoekenstof. Mega dom van mezelf, maar in plaats van 2m kocht ik maar 1m stof. ‘k Had er niet over nagedacht dat er een voering in moest zitten… Ik liet de plooien vooraan achterwege en knipte één van de binnendelen uit twee stukken en zo lukte het me nét om zowel buitenstof als voering uit datzelfde metertje te knippen. En oh, ik had zó gedacht dat dit op een halfuurtje ineen zou steken, maar gevloekt heb ik op dat verdomde ding! ’t Was waarschijnlijk gewoon m’n dagje niet, maar het heeft vooral voor veel frustratie gezorgd. Je kan zelfs zien dat het keergat aan de buitenkant zat, maar ik vond de moed niet meer om dat ding blind toe te naaien.

Welkom Amy! Wij zijn vereerd dat wij deel mogen uitmaken van je leven.


I forgot when it was exactly, but I was caught with the sewing virus somewhere after the birth of my oldest daughter. So it may not be surprising when I tell you I like to sew for those little beings. And it becomes even more special when you can do this for the upcoming Godchild of your partner. Especially for Amy I made this birth package.

It’s starting to becoming a tradition to sew a diaper bag. I always see gratitude in the mothers eyes and from experience I know it is so handy. A long time ago I made a pattern and put it on my blog together with a tutorial. Check out HERE.

Another classic is the romper of Kiind, a free pattern that you can find here. Although I made it a million times, this time I made a small mistake. Hope nobody will notice… And from a leftover of the fabric I made an Oliver pants, a free pattern of Emma & Mona.

My absolute favorite is the jacket. It’s a pattern from the sewing magazine B*inspired and has a boys and girls version. I really love that pointed hood, as well as that fabric. I might just buy another piece for my own daughters.

Because I wanted to add a special thing I made a sleeping bag. I used the Ava pattern of Straight Grain that once was in the magazine La Maison Victor. So stupid of me to buy only 1m instead of 2m, but with some puzzling I managed to get it out. On top the making of frustrated me so much, because it took a lot more work than I was thinking. I hope it was worth the work…

Welcome to our lives Amy! We are so very honored that we can be part of yours.

4 gedachten over “Voor Amy.

Geef een reactie

