sewing & DIY

Mijn naai-dipje.

(Scroll down for English)

Meestal is het een kwestie van ontspanning, van me-time en batterijen opladen.
Maar al een tijdje voelt het aan als frustratie, een gevecht en mislukking. Ik zit in een serieuze naai-dip.

Het begon bij een broeken-frustratie. Hier haalde ik het al kort aan, maar daarover binnenkort meer.

En toen was er Polly. In juli nam ik deel aan een give-away van Sew Pony. Ik won enkele stofjes, maar kreeg ook een patroon naar keuze. Superblij was ik, want die Polly had ik altijd leuk gevonden. Met een eveneens gewonnen flower power stofje van Michael Miller ging ik aan de slag. Toen ik bij de mouwen kwam ging er iets mis, maar ik dacht dat ik het met wat gefoefel wel had opgelost. ’t Resultaat is toch wat anders… Ik heb een jurk die naar mijn mening te groot is, maar aan de mouwen veel te strak zit. En hoewel ik fan ben van de kleurencombi met het oranje, vind ik het niet passen bij mijn meisje.

En daarna kwam er een bomberjack. Ik koos een patroon uit B*inspired, het vroegere B*trendy. Deze keer had ik wel 3x nagemeten. En toen… viel het stomme ding veel te kort. Manlief verzekert mij nog steeds dat het zo hoort, dat dit ‘de mode’ is, maar ik ben niet overtuigd.

En nu komt het… Binnen enkele weken vertrek ik op mijn allereerste naaiweekend. Dus ik moet snel van die naai-dip af! Heb jij ook al eens zo’n naai-dip gehad? Dan ben ik benieuwd naar je tips om daar – zo snel mogelijk – terug uit te komen!


My sewing time… Mostly it’s all about me-time and charging my batteries. But lately it feels like a battle with frustrations and disappointments.
It started with a pants-frustration. I already mentioned it shortly here, but more news about this one is coming soon.

Then came Polly. With a give-away of Sew Pony, I won some fabric and a pattern of choice. I was delighted, because I had always liked the Miss Polly dress. Something went wrong with sewing in the sleeves, but with some struggle I thought I fixed the problem. I ended up with a dress that is – I think – too big, but with a tight armhole. And although I like the color combination, I don’t like it on my girl.

And there’s this bomberjack as well. I measured at least three times, not to make the same mistakes again. But now… the width is good, but the stupid thing is way too short.

Now the problem is that I am leaving for my very first sewing weekend in a few weeks, so I need to get myself through this as soon as possible. So I wonder if you ever felt like this as well and how you got through this?

8 gedachten over “Mijn naai-dipje.

  1. Als het mij eventjes niet meezit dan neem ik er een simpel patroontje bij waarvan ik weet dat ik het heel goed kan en de maat al goed zit, bvb een billie ofzo.
    Het jurkje vind ik anders wel leuk staan bij je meisje, flashy maar dat kan ze wel hebben. Het jasje is inderdaad wat kort maar geen idee wat er mode is bij die leeftijd πŸ˜‰

    Like

    1. Ik maak het mezelf wss te moeilijk, maar de laatste tijd ga ik meer en meer op zoek naar een perfecte pasvorm en probeer ik te spelen met maten. Misschien loopt het daar mis… Maar bedankt voor je tip!

      Like

  2. Dat jasje is superleuk joh! Echt, dat hoort zo gedragen te worden, gewoon open over een shirtje. Meer als een vestje dus eigenlijk. Niet twijfelen hoor, het is echt heel leuk.

    Like

  3. Ook hier is er elk jaar wel eens een naaidip. Meestal na de zomervakantie, dan heb ik al een paar weken niet genaaid en moet ik ineens aan een ander seizoen beginnen. Ook als ik met een wat uitdagender project bezig ben, dan gebeurt dat wel eens. Meestal werkt het om iets heel simpels te naaien, rimpelrokje, kussenhoes…. Even genieten van snel resultaat. De jurk is echt prachtig, en het staat haar ook echt goed. Maar ik herken het gevoel… Hier gebeurt het ook dat iets op model toch niet zo is als ik voor ogen had… Jammer maar helaas en snel doorgaan…. Het jasje is zoals hier boven al gezegd heel leuk open gedragen, meer als vestje.

    Like

Geef een reactie

