Geen categorie·sewing & DIY

Zak eens lekker door.

(Scroll down for English)

Vandaag wordt er weer een Let’s-stick-together-bommetje gelanceerd in naai- en blogland. Aan de slag gaan met het ZAK eens lekker door thema zag ik helemaal zitten. Bovenaan mijn verlanglijstje stond iets dat helemaal binnen dat thema past. Een handtas is ongetwijfeld minder origineel dan wat eerst in m’n gedachte opkwam bij het thema – een zitzak – maar een minstens even grote uitdaging om in elkaar te boksen.

Zoeken naar het juiste patroon, een goeie stoffencombi en bijpassende fournituren; meestal gaan er maanden voorbij voor ik aan een tas begin. Dat duwtje in de rug kwam als geroepen. Exact 1 week geleden had ik een naaidagje met vriendinnen op de agenda staan. Een dagje ongestoord stikken zou wel voldoende zijn, toch? Ik eindigde met een afgewerkte riem en achterpand. Oeps. Slik. Het werd een kleine race tegen de klok. Tot overmaat van ramp vond ik het niet mooi. Die voorzijde was niet wat ik in gedachte had. Alles werd losgetornd, ik puzzelde om de print van de flap te laten doorlopen en begon opnieuw. De deadline haalde ik net, een perfecte afwerking helaas niet. Mijn pietje-precies-hart bloedt bij de vele schoonheidsfoutjes. En toch… Ik heb er weer een unieke creatie bij waar ik zowaar een beetje trots op ben.

Praktisch

Patroon: Traverse bag van Noodlehead
Vogelstof: Les tissus du chien vert
Stof binnenkant: Pieke Wieke
Nepleer, doorlopende rits, holnieten en andere fournituren: k-bas

Er ontbreekt alleen nog een lijstje van al die andere geweldige deelnemers. Even benieuwd als ik naar hoe anderen het thema invulden? Doorklikken maar!
DraadjesSkwadraatliveGirls in UniformJust DelphineLarthWoohoo by Davina Sewing à la CarteYjonis blogtViTessNathalie’s NaaiselsTwo OwlettesNaaisdrovje… door SaraPlus 2 is 5!SpoetnikselsSeams NormalOOYAmadeKhadetjesFlaflinko


Let’s stick together is a well-known concept in the Belgium’s sewing community. From time to time a group of sewers is given a certain theme which they can work with. The newest theme ‘ZAK eens lekker door’ can be interpreted in multiple ways. It can include party outfits, everything with pockets, bags, … And although my first idea – a beanbag – was probably a bit more innovative, a handbag was on top of my wish list.

 

Searching for the right pattern, a good fabric combination and matching haberdashery; mostly it takes months before I start sewing. This challenge gave me the perfect push. Searching online I found the traverse bag pattern of Noodlehead and bought all fabrics and other items at multiple places. Exactly 1 week ago I had a sewing date with some friends. I tought that one day of undisturbed sewing would suffice. I was able to finish the strap and back panel. Oops. The struggle was real to finish in time. And to make things worse I didn’t like the front. It just was not what I had in mind. So I started all over, puzzled to have the bird print continuous and started sewing again. I’m glad I managed to end before the deadline. And although there’s a lot of small mistakes to spot, yet again I am super proud of my unique sew.

Last but not least a list of all the other talented ladies that participated:
DraadjesSkwadraatliveGirls in UniformJust DelphineLarthWoohoo by DavinaQueridaSewing à la CarteYjonis blogtViTessNathalie’s NaaiselsTwo OwlettesNaaisdrovje… door SaraPlus 2 is 5!SpoetnikselsSeams NormalOOYAmadeKhadetjesFlaflinko

21 gedachten over “Zak eens lekker door.

    1. Oh dank je! Het is allemaal redelijk goed uitgelegd in de handleiding. Maar vond het toch niet het simpelste project. En persoonlijk vond ik het wat vervelend dat enkel de inch afmetingen worden vermeld.

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.